טיפ הבטיחות השבועי מספר 4/2019

הנושא: חציית שדה דב בנתיבי CVFR

רקע:
אז"מ, שחצה את מרחב פיקוח שדה דב מצפון לדרום, ולא קיים במלואה הנחייה
לא שגרתית של המגדל, לטוס בשלב מסוים, בכיוון 300, הפעיל התראת TCAS במטוס נוסעים של ארקיע שהיה בהקפה לנחיתה על מסלול 03.

הבעיה:
בתחום פיקוח שדה דב, מתנהלת תנועה אווירית רבה ומגוונת של מטוסי נוסעים גדולים, מטוסים קלים ומסוקים, במהירויות שונות, כשחלקם ממריאים/נוחתים ואחרים חוצים את מרחב הפיקוח.
גבהי הטיסה במרחב זה מצומצמים עקב תנועת כלי טיס הנכנסת לנתב"ג מכיוון מערב ולכן, ההפרדה בין כלי טיס הטסים בכיוונים נגדיים או בכיוונים צולבים היא "תת תקנית", אך מאושרת.

נתוני שדה דב מתוך הפמ"ת
#  גובה ההקפה: 800 רגל.  גבולות ההקפה: מצפון – מרינה הרצליה, מדרום – נמל
יפו, ממזרח – כביש לוי אשכול, ממערב – 2 ק"מ מערבית לציר המסלול .
#  נתיב הגישה, מדרום, לנחיתה על מסלול 03, נמצא מעט מערבית לקו החוף.
הטיסה בנתיבים מערבית לקו החוף תבוצע במרחק 1000 מטר מהחוף.

טיפ הבטיחות:
#  למד את פמ"ת שדה דב וקח בחשבון שההנחיות שתקבל מהמגדל, בעת החצייה,
משתנות בהתאם לתנועת המטוסים במרחב בזמן אמת.
#  מרבית ההנחיות שתקבל מוכרות, אך הצורך לשמירת הפרדה בטוחה, מחייב,
לעיתים, את המגדל, לתת הנחייה לא שגרתית שלא נתקלת בה בעבר.

+  הקפד לבצע כל הנחייה באופן מדויק.
+  אם לא הבנת מה עליך לעשות, מחובתך לשאול.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *