טיפ הבטיחות השבועי מספר 5/2019

הנושא: תנודות בלחץ הדלק של המשאבה המכנית במנוע ROTAX

רקע:
לפעולה סדירה של המנוע נדרש לחץ דלק תקין, בתחום לחצי העבודה המותרים, המוגדרים בספר יצרן המטוס.
לחץ דלק נמוך מהנדרש, עלול לגרום להרעבת דלק, גמגומים ונפילת כוח.
לחץ דלק גבוה מהנדרש, עלול לגרום להצפת דלק, גמגומים וכביית מנוע.

במהלך הטיסה, ניתן לראות, לעיתים, תנודות בלחץ הדלק, או אפילו לקבל התראה או חיווי על לחץ דלק נמוך מהנדרש – תופעה מלחיצה לכל הדעות.

טיפ הבטיחות:
בהתאם להבהרת ROTAX, , מבנה משאבת הדלק המכנית  ומערכת הדלק במטוס, עלולים לגרום לשינויים אפשריים בלחץ הדלק, גם בתנאי עבודה רגילים, כדלקמן:

 
#  תנודות בלחץ הדלק, בתחום הלחצים המותר, אפשריות ומותרות ולא נחשבות
כבעיה.

#  חיווי / התראות לחץ דלק נמוך מהמינימום הנדרש, אפשרי ומותר, בתנאי שלחץ
הדלק עולה ומתייצב חזרה, בתחום המותר, בתוך 5 שניות. אם לא, מומלץ
להפעיל משאבה החשמלית ולפנות בהקדם למכון הבדק לאיתור ותיקון התקלה.

#  עקוב אחר לחץ הדלק במנוע ופעל בהתאם. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *