טיפ הבטיחות השבועי מספר 43-16

הנושא:  תפעול מצערת במטוסים בהם מותקנות שתי ידיות מצערת

רקע:

 בחודש יוני 2014 נשברה תמסורת העברת התנועה בין ידית המצערת לקרבורטורים, במטוס סוואנה,  שהיה בגישה לנחיתה במנחת ראשון.

בשבוע האחרון, נתפשה ידית המצערת, במצב של סל"ד מרבי במטוס סיירה, בסיום טיפוס לגובה 1200 מנשרים ללטרון.

המשותף לשני המטוסים הנ"ל שבשניהם מותקנות בקוקפיט שתי ידיות מצערת.

 

הבעייה:

במטוסים בהם מותקנות שתי ידיות מצערת, כאשר רק אחת מהן מהודקת ע"י אום החיכוך והטייס מתפעל את המטוס באמצעות ידית המצערת השנייה, פועל כוח חריג על מנגנון התמסורת המעביר את תנועת הידית לקרבורטורים וגורם לעיוותו.

מוט ארכובת התמסורת העקום שנמצא במטוס וגרם לתפישת ידית המצערת

 

טיפ הבטיחות:

קבל הדרכה ממדריך טיס / מכון בדק על תפעול נכון של ידית המצערת במטוסים בהם מותקנות שתי ידיות מצערת.

.

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *