הנושא: תקלות מנוע עקב יניקת אוויר ממחבר גומי פגום בין הקרבורטור והסעפת

 

רקע:

 בעבר היו בארץ ובעולם תקלות מנוע שנבעו מסדקים במחבר הגומי המקשר בין הקרבורטור לסעפת היניקה של המנוע, שאפשרו יניקת אוויר חיצוני שגרם לתערובת עניה. ספקטרום התקלות במקרים אלו היה בין פעולה לא סדירה של המנוע, רעידות וירידת כוח ועד לכיבוי מנוע.

 

הבעיה:

  • מחבר הגומי נמצא בסביבה חמה, מתייבש, נתון לרעידות במשך פעולת המנוע ואורך החיים שלו מוגבל.
  • סדק חיצוני קטן שקשה לזיהוי או סדק פנימי קטן, בלתי נראה לעין, עלולים להתפתח במהלך הטיסה, לסדק גדול שיאפשר יניקת אוויר חיצוני למנוע.
  • התוצאה עלולה להיות נפילת כוח פתאומית או אפילו כביית מנוע במהלך הטיסה.

מחבר הגומי בין הקרבורטור והסעפת

טיפ הבטיחות:

  • בדוק את מחברי הגומי, בשני הקרבורטורים, במהלך הבד"ח היומי, לפני כל טיסה (התייעץ עם מכון הבדק על שיטת הבדיקה).
  • וודא שמחבר הגומי יוחלף (או הוחלף) במועד, על ידי מכון הבדק, במהלך הבדיקות התקופתיות של התחזוקה המונעת למטוס.

 

.מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *