טיפ הבטיחות השבועי מספר 33/2020

הנושא: Ditching – נחיתת חירום במים

רקע:
נחיתת חירום בים אינה שכיחה אך כאשר היא הכרחית על הטייס לדעת מראש כיצד לנהוג.
רשויות התעופה באוסטרליה הכינו מסמך מפורט הדן בכל האספקטים של נחיתה במים.

לצפייה במסמך האוסטרלי – לחץ כאן.

הטיפ השבועי:

עיין במסמך האוסטרלי ולמד את כל הנושאים הרלוונטים למטוס שאתה מפעיל בעת נחיתת חירום במים.
מספר תובנות המפורטות במסמך:
  • הסיכוי הסטטיסטי לשרוד נחיתה מבוקרת במים הוא גבוה.
  • טכניקת הנחיתה: עדיף לנגוע המים במהירות נמוכה ככל האפשר, תוך שימוש במדפים במצב ביניים, תחת בקרה ושליטה מלאה במטוס, עם כנפיים מאוזנות ומבלי להזדקר (בים שקט, עדיף לנחות נגד הרוח, אך בים סוער עדיף לנחות במקביל לגלים).
  • התנהגות המטוס: במטוס עם גלגלים מקופלים, בנגיעה עם אף מוגבה , החלק האחורי של הגוף יגע במים ראשון ולאחריו החלק הקדמי ותתקבל הנחיתה האופטימלית. בנגיעה ללא אף מוגבה, הזנב עלול להתרומם למצב כמעט אנכי כאשר האף במים.
    במטוס עם כני נסע קבועים, הגלגלים יגעו ראשונים במים, מה שיגרום לזנב להתרומם למצב כמעט אנכי כאשר האף במים (נגיעה במהירות גבוהה ואנרגיה עודפת עלולה לגרום להתהפכות המטוס קדימה על גבו).
  • מטוס עם כנף עילית יצוף תחילה על הכנפיים כאשר כל הקוקפיט במים ואילו מטוס עם כנף תחתית יצוף תחילה על הכנפיים כאשר הקוקפיט מחוץ למים.
  • יש ללמוד את נושא הצורך בפתיחה מוקדמת של נועל דלתות ונועל חופה לפני הנגיעה במים.
מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

וועדת בטיחות
האיגוד לתעופה ספורטיבית

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *