טיפ בטיחות 9/24: כניסה למגבלת ראות בטיסת VFR
עודכן: 20 באוק׳ 2024
טיפ בטיחות 9/24: כניסה למגבלת ראות בטיסת VFR
לקראת החורף המתקרב, להלן טיפ בנושא כניסה למגבלת ראות (נושא שכבר נדון במספר טיפים בשנת 2022)
כניסה לתנאי מגבלת ראות (IMC) בעת טיסת VFR היא סיבה מרכזית לתאונות בתעופה הכללית.
ב 26 בפברואר 2022, טייס אז״מ נקלע לתנאי אל ראות בטיסה מראשון לכיוון מצדה, והתרסק באזור מבוא ביתר. הטייס והנוסע נהרגו. ניתן לקרוא את דו״ח החקירה כאן .
ב 26 בנובמבר 2011, טייס תעופה כללית בארה״ב (שלא היה מוסמך מכשירים) נקלע לתנאי אל ראות באזור שיקאגו, והתרסק. הטייס ושלושה נוסעים נהרגו. ניתן לצפות בסרטון המסכם את האירוע והתובנות כאן.
אין להקל ראש בסיכון הכניסה לתנאי מגבלת ראות.
טייסים נוטים, לעיתים, להערכת יתר של יכולתם לטוס בתנאים כאלו.
מחקר של אוניברסיטת אילנוי בארה״ב הראה שלטייס VFR ממוצע יש 178 שניות לחיות מהרגע שהוא נקלע לתנאי IMC. ניתן לצפות בסרטון הממחיש את הסיכון כאן .
· זכרו, מטוסי האז״מ בישראל מוכשרים לביצוע טיסות VFR בלבד.
גם אם המטוס מצויד במכשור מתאים, אין להתפתות לבצע טיסה אסורה בתנאים של מגבלת ראות.
· לפני כל טיסה, חובה לבדוק מזג אוויר. יש לבטל את הטיסה במקרה של תחזית המעידה על מגבלות ראות. אם יש לך ספק, אל תטוס !
· אם במהלך הטיסה נקלעים לסיטואציה של מגבלת ראות או חשש למגבלת ראות, אין להמשיך בטיסה. יש להתרחק מידית מאזור מגבלת הראות.
לסיכום, על פי איגוד התעופה הכללי האמריקאי (AOPA) כניסה לתנאי מגבלת ראות (VFR into IMC) הינה גורם מרכזי לתאונות בתעופה הכללית, עם שיעור של 86% תאונות קטלניות.
מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בביטחה.
Comentários