top of page
aguda5

טיפ נדב״ר מספר 1 : קשר עם הבקר/פקח - עדכון

עודכן: 12 באוק׳

נושא: טיפ נדב״ר מספר 1 : קשר עם הבקר/פקח


במעבר לתדר מגדל או יחידת בקרה, המתן מספר שניות לפני תחילת השידור.

רק אם הערוץ פנוי, ואין עליו תקשורת בין הבקר/פקח ומטוסים אחרים, שדר את הפניה הראשונית והמתן למענה הפקח/בקר.

פורמט פניה ראשונית:

מטוס: תל נוף HMW

פקח: HMW שדר

מטוס: HMW בבית עובד, גובה 400, בדרך לירושלים

...

 

כאשר מקבלים הוראות מהפקח/בקר, הפקח/בקר מצפה לקבל חזרה מדויקת (Readback) של ההוראות שלו. חזרה זו מהווה סימן מוסכם שטייס קיבל את ההנחיות ויבצע אותן במלואן.

פורמט Readback:

מטוס: HMW בבית עובד, גובה 400, בדרך לירושלים

פקח: HMW לפי גבהי הנתיב, קרא לי בנשרים 800, הלחץ עשר שלש עשרה

מטוס: לפי גבהי הנתיב, נשרים 800, לחץ עשר שלש עשרה, HMW

...

 

אי חזרה על ההודעה של הפקח/בקר, מענה חלקי, או אפילו "שני קליקים", אינם מהווים מענה מלא ויגרמו לפקח/בקר לחזור על ההנחיות ולוודא שהטייס קיבל את ההודעה.

בקבלת הנחיות מהפקח/בקר – חזור עליהן במדויק.


מנע את הסיכונים בשליטתך וטוס בבטחה



216 צפיות0 תגובות

Kommentarer


bottom of page