טיפ נדב״ר מספר 1 : קשר עם הבקר/פקח - עדכון
עודכן: 12 באוק׳
נושא: טיפ נדב״ר מספר 1 : קשר עם הבקר/פקח
במעבר לתדר מגדל או יחידת בקרה, המתן מספר שניות לפני תחילת השידור.
רק אם הערוץ פנוי, ואין עליו תקשורת בין הבקר/פקח ומטוסים אחרים, שדר את הפניה הראשונית והמתן למענה הפקח/בקר.
פורמט פניה ראשונית:
מטוס: תל נוף HMW
פקח: HMW שדר
מטוס: HMW בבית עובד, גובה 400, בדרך לירושלים
...
כאשר מקבלים הוראות מהפקח/בקר, הפקח/בקר מצפה לקבל חזרה מדויקת (Readback) של ההוראות שלו. חזרה זו מהווה סימן מוסכם שטייס קיבל את ההנחיות ויבצע אותן במלואן.
פורמט Readback:
…
מטוס: HMW בבית עובד, גובה 400, בדרך לירושלים
פקח: HMW לפי גבהי הנתיב, קרא לי בנשרים 800, הלחץ עשר שלש עשרה
מטוס: לפי גבהי הנתיב, נשרים 800, לחץ עשר שלש עשרה, HMW
...
אי חזרה על ההודעה של הפקח/בקר, מענה חלקי, או אפילו "שני קליקים", אינם מהווים מענה מלא ויגרמו לפקח/בקר לחזור על ההנחיות ולוודא שהטייס קיבל את ההודעה.
בקבלת הנחיות מהפקח/בקר – חזור עליהן במדויק.
מנע את הסיכונים בשליטתך וטוס בבטחה
Kommentarer