טיפ הבטיחות השבועי מספר 24-17

 

הנושא: VAPOR LOCK   במנוע הזרקה  של ROTAX

 רקע:

הימים החמים של הקיץ הגיעו ועמם סיכונים נוספים בטיסה.

בשלבים שונים של המתנה על הקרקע, הסעה וטיסה  בימים חמים עלול המנוע וסביבתו להתחמם לטמפרטורות חריגות. מצב זה עלול לגרום לירידה פתאומית בכוח המנוע עקב תופעת VAPOR LOCK במערכת הדלק.

מקובל היה לחשוב שמנועי הזרקה מחוסנים מתופעת ה – VAPOR LOCK.

לאחרונה קרו שני מקרים של ירידה בלחץ הדלק ונפילת כוח מנוע בשני מטוסים המצוידים במנוע הזרקה מתוצרת .ROTAX בשני המקרים התחמם המנוע לטמפרטורת נוזל קירור חריגה.

 

האם גם במנוע הזרקה יכולה להיות תופעת VAPOR LOCK ?

 

בהתאם  לתשובה שהתקבלה מחברת ROTAX , בטמפרטורות חריגות של המנוע, גם במנוע הזרקה עלולה לקרות תופעת VAPOR LOCK.

 

הטיפ השבועי (ישים לכל המנועים):

 

  • תפעל את המטוס רק בתוך מעטפת מגבלות הטמפרטורה שקבע יצרן המנוע, בדגש על ימים חמים.
  • שים לב, טמפרטורת הרתיחה של בנזין נמוכה משמעותית מהטמפרטורה המרבית של המנוע.
  • אחרי דימום של מנוע חם מאד ממשיכה טמפרטורת המנוע וסביבתו לעלות עוד יותר ועלולה לגרום ליצירת אדים בצנרת הדלק שיגרמו לבעיה ביציאה לטיסה קרובה, מבלי שהמתנת מספיק זמן לקירור המנוע וסביבתו.
  • העמדת המטוס מול הרוח מסייעת לקצב קירור המנוע וסביבתו.

 

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *