טיפ הבטיחות השבועי מספר 6/2022

הנושא: "VMC into IMC"  – כניסה למגבלות ראות בטיסת VFR

 רקע:

כניסה לתנאי IMC בעת טיסת VFR היא אחת הסיבות העיקריות לתאונות פטליות בתעופה הכללית.

בשלב מסוים, כל טייס VFR עלול להיתקל בטיסה בבעיה של מגבלת ראות  אלא אם הוא טס רק בימים של מזג אוויר מושלם.

הבעיה היא שחלק מהטייסים מפחיתים בהערכת גודל הסיכון בכניסה לתנאי IMC ומגזימים בהערכת יכולתם לטוס בהצלחה בתנאים של מגבלות ראות.

אוניברסיטת אילינוי בארה"ב ערכה מחקר בנושא זה שהביא למסקנה שלטייס VFR ממוצע נותרו 178 שניות לחיות מהרגע שנקלע בטיסה לתנאי IMC.

כל עשרים טייסי ה – VFR שהשתתפו במחקר, שבוצע בסימולטור טיסה, איבדו את השליטה במטוס שוב ושוב, חלקם בתוך עשרות שניות בלבד וחלקם בתוך מספר דקות.

להלן קישור לסרטון הממחיש את הסיכו

טיפ הבטיחות:

  • טייסי התעופה הספורטיבית בישראל הם בעלי הגדר והכשרה לביצוע טיסות VFR בלבד וגם המטוסים בהתאם.
  • לפני יציאה לטיסה יש לבדוק מז"א בנתיב וביעד ולבטל את הטיסה במקרה של תחזית / אזהרות על מגבלות ראות.
  • במקרה של מגבלת ראות בלתי צפויה במהלך הטיסה, אין להמשיך בטיסה בתקווה שהמצב ישתפר אלא לחזור בהקדם.
  • גם אם המטוס מצויד במכשור מתאים לטיסת מכשירים אין להתפתות לבצע טיסה אסורה ומסוכנת בתנאים של מגבלת ראות.

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *