top of page
הכנה לטיסה לחו"ל– גיא קהילה

הכנה לטיסה לחו"ל– גיא קהילה

להלן מספר טיפים והנחיות  לגבי טיסת  אז"מ לחו"ל

לפני טיסה לחול יש לשקול מדינת יעד,  טווחים,  תידלוקים זמן ומז"א.

זמן טיול:
יש להשאיר ספיירים לבל"תמים ביציאה  ובחזרה ( לדוגמא:  מז"א,  סגירת  חיפה בגלל מצב בטחוני )

תקציב  דלק:
צריכת  דלק בגובה  נע בין 16-20 ליטר לשעה בהתאם למטוס.  יש לבדוק את מחיר מחיר דלק 100LL

אגרות  ו HANDLING:
אגרות  קפריסין לנחיתת תידלוק 60 יורו,  עצירה  עד 48 שעות  כ 180 יורו

ביוון אגרות  נחיתה כולל הנדלינג כ 140 יורו  למטוס בשדות של פראפורט , בשדות  יווניים רגילים  כ 50 יורו

תיאומים (HANDLING) – יש לבצע באימייל.

קפריסין: LGS – http://www.lgshandling.com/contact-us

יוון: GOLDAIR – http://www.goldair-handling.gr/en/network/greece

תיכנון מסלול ומידע על שדות:
ניתן להעזר באתר
http://skyvector.com/airport/LCPH/Pafos-Airport

ככלל אם אין ניסיון טיסה  לחול מה GA , מומלץ לעשות  טיסה ראשונה עם טייס משנה שעשה כבר טיסה לחול

לפני נסיעה  לחול יש לעבור בממל"ת ולקבל תדריך לגבי חזרה לארץ.

יש לקבוע קוד פוזיטיבי ולהכיר את  נוהל החזרה לארץ (לכל טייס מפקד)

טייס מפקד חייב הגדר ENGLISH PROPICIENCY  ברשיון.

ביטוח:

נדרש לעשות  הרחבת  ביטוח של האגודה  לחול 

מומלץ  לעשות  כרטיס AOPA  באגודת  התעופה  הכללית – לקבלת  הנחות

 

מסמכים:

המסמכים הנל נדרשים להיות  על המטוס:

רישיונות, תעודות  רפואיות, רישיון RT (רצוי גם לעשות כמה  עותקים דוגמא מצ"ב)

כרטיס AOPA

העתק פוליסה להרחבת ביטוח

מסמכי כשירות אווירית של המטוס

יש להכנס ל AIP  בארץ  היעד ולהוריד דפיות  של השדות  הרלוונטים.

ביוון למשל יש להתעדכן  לגבי זמני פעילות של השדות,  שרותי תידלוק וכו –

דוגמא: http://www.hcaa.gr/en/our-airports

(ככלל רצוי גם לסרוק את  כל המסמכים הנ"ל  ולשים ב DROPBOX  כדי שיהיה זמינים ברשת)

לטיסה  לחול  נדרש הציוד הבא:

אופק מלאכותי – חובה

טרנספונדר מוד C – חובה

GPS  AIR-NAVIGATION כגיבוי

טייס אוטומאטי – רצוי

דלק 100 ליטר – חובה

סירת  הצלה לזוג

חגורות  הצלה 2 X

ערכת  חירום וציוד נוסף ראה בהמשך

ספוט – איכון לוויני (רצוי)

רצוי לבצע טיסות הכנה  לפני היציאה  לחול ע"מ  לבדוק את  הדברים הבאים:

טיסה  בגובה:

5000 מינימום – בדיקת  צריכת  דלק בטיפוס ובשיוט

בדיקת  טרנפונדר

טיסה בעומס מלא:  (דלק מלא עם כל הציוד )

לבדוק התנהגות מטוס ומרכז כובד

סדר פעולות ובדיקות לפני היציאה לחול

ככלל החלק המסובך זה  היציאה  מהארץ  בגלל כל הקשיים הבירוקרטים שעושים לאזמים.

צריך להקפיד ולתאם עם מודיעין טיס וחיפה ולוודא שמתואמת נחיתה וחזרה לארץ 

יומיים לפני הטיסה:

  1. בדיקת מז"א

  2. החלטה עקרונית על טיסה

  3. ביטוח

יום לפני הטיסה:

  1. וידוא אישור נחיתה עם HANDLER – תיאום באימייל לגבי הגעה , מטוסים , או"ק וכו (לציין AOPA)

  2. תוכנית טיסה בינ"ל  – מודיעין טייס 

  3. בקשת נחיתה בחיפה לחול  - באימייל 

  4. הגשת מרשה לחיפה (פנים ארצי)

  5. קבלת אישור עקרוני מרת"א (ייתכן ויבקשו בפעם הראשונה )

  6. ביטוח – לקבל במייל העתק פוליסה להרחבה

  7. ממל"ט – עדכון חזרה לארץ

  8. ציוד ומטוס

ערב לפני הטיסה:

  1. בדיקה מול מודיעין טייס בטלפון

  2. בדיקה מול חיפה  בטלפון

  3. ספוט + עדכון כתובות

  4. טלפון +מטען

  5. טאבלט+ מטען

  6. אביזרים אחרים , מצלמות +מטען

  7. דרכון

  8. כסף מזומן + אשראי

  9. כרטיס AOPA

  10. צילום ביטוח

  11. צילום HANDLING

  12. דפיות ומפות

בבוקר הטיסה:

  1. מודיעין טיס – פתיחת מרשה לחיפה

  2. מודיעין טיס –  מרשה לחו"ל (לוודא שקיים)

  3. מז"א ונוטאמים

 

בהצלחה,

גיא קהילה

כללי ותקציב

הגדרים ותדריכים

מטוס – דרישות:

מטוס – הכנות:

bottom of page