top of page

תקנות האחזקה - ואחריות המפעיל האווירי

aguda5

לטייסים שלום

 

בעקבות  פנייה מטעם החוקר הראשי, אנו מעוניינים להביא לידיעתכם ולחדד נושא שנוגע לתקנות האחזקה והקשר אלינו כמפעילים של המטוסים שלנו.  

 

תקנות 131 -137 שונו בשנת 2014.  ועיקרם נוגע לאחריות של המפעיל האווירי באישור ותיקון מערך האחזקה וכן בנוגע לרישום פעולות בדק וביקורות.  

לצפיה בהתקנות הללו כלשונן - לחץ כאן.

  

אנו מצרפים כאן מדריך קצר לבעלי מטוסים שמסכם את המשמעויות של אותן תקנות מבחינתכם. אין זה כמובן תחליף לקריאת התקנות  עצמן.  לצפיה במדריך המקוצר לבעלות מטוס - לחץ כאן.

 

על פי התקנות הללו אין הפרדה בין מפעילים מסחריים לבין הפעלה פרטית של אז"ם. מסתבר שעלינו הטייסים (המפעילים האוויריים) מוטלת האחריות המלאה למצב התחזוקה של כלי הטייס.  לדוגמא, דוח 6-24 של החוקר הראשי (בסעיף 3.3) מטיל החוקר הראשי אחריות מסוימת על המפעיל (הטייס) שהוא גם אחראי התחזוקה.   לצפיה בדו"ח החוקר 6-24 - לחץ כאן.

 

אבל החוקר הראשי מבין שהדרישה מטייסים פרטיים להיות אחראים על אחזקת המטוסים שלהם היא בעייתית.  נושא אחריות אחזקת מטוסי האזם והבעייתיות של התקנות הללו עלה כבר בדוח החוקר שיצא לפני כ- 4 שנים מספר 4-20 (בסעיף 1.17.3).  לצפיה בדו"ח החוקר מספר 4-20  - לחץ כאן.

 

במקביל, בשנים האחרונות, כל הוועדים של האיגוד, פעלו מול רת"א לשנות את התקנות כדי לאפשר את נושא התחזוקה קלה למפעילים (בדומה ב- FAA).   

 

לנוחותכם ככל שאתם זקוקים להבהרות נוספות לגבי האופן בו תוכלו לממש את האחריות שלכם, אתם יותר ממוזמנים לפנות לרת״א.  

 

בברכה


האיגוד לתעופה ספורטיבית

13 צפיות0 תגובות

ความคิดเห็น


bottom of page