top of page
  • aguda5

טיפ בטיחות 3/24 - טיסה בנתיב קו החוף בסופ"ש

נתיב קו החוף בסופ"ש הינו נתיב בגובה 400 רגל לצפון ולדרום. אין בנתיב הפרדה בגובה.

במקטע תל-יונה-שפיים, הדיווח בנתיב הוא על תדר בועה, 123.7. בשפיים, לכיוון צפון, עוברים לתדר פלוטו. בתל-יונה, לכיוון דרום, עוברים לתדר מנחת ראשון.

על מנת לטוס בבטחה בנתיב קו החוף, הטייס צריך להקפיד על הדברים הבאים:

1. הפרדה רוחבית. נדרש לטוס בצד ימין של הנתיב. המטוסים הטסים צפונה נדרשים לטוס בצד המזרחי של הנתיב (קרוב יותר לחוף) ואילו המטוסים הטסים דרומה נדרשים לטוס בצד המערבי של הנתיב (רחוק יותר מהחוף).

2. דיווחים בקשר. הדיווחים בקשר מאפשרים לטייסים לקבל תמונה אווירית. נקודות דיווח החובה במקטע על תדר הבועה הן תל יונה ושפיים. חשוב גם לדווח על כוונות (״HHH תל יונה 400, צפונה לשפיים״). בנוסף, חשוב לדווח כאשר מבצעים 180 בנתיב.

3. הקפדה יתרה על טיסה בנתיב ובגובה 400. נתיב החוף אינו בועה. נדרש להקפיד לטוס בגובה 400. וודאי שאסור לטוס בגובה נמוך מעל קהל. זכרו, טיסה בגובה נמוך מעל החוף מסוכנת. מעבר לכך, היא עלולה להוביל לתלונות ברת״א, אשר עלולות להוביל להחלת מגבלות על כלל הטייסים וצמצום (נוסף) של נתיבים.

4. עיניים בחוץ. הנתיב לצפון ולדרום הוא באותו גובה. זו טיסת ראיה (VFR). חובה לבצע סריקה מתמידה של האופק על מנת לזהות תנועות.

5. ⁠מומלץ להפעיל את כל האורות (STROBE, NAV, BEACON, LANDING).

6. ⁠זכרו - תמיד בזיהוי תנועה בנתיב התנגשות, שוברים ימינה !


מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה!

227 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page