top of page

טיפ בטיחות 9/25: יציאת CVFR ממנחת ראשון לציון – תיאום מול פלמחים ופלוטו

  • aguda5
  • 22 במרץ
  • זמן קריאה 2 דקות

  נקודת ציון תל יונה היא שער הכניסה לנתיבי CVFR ולנתיב האז״מ (קו חוף) צפונה.

 

הטיסה בנתיב ה- CVFR  (1,200 רגל) בכל יום ובנתיב האז"מ (400 רגל) בכל יום למעט סופי שבוע, מחייבת תיאום מוקדם עם פלמחים, קריאה לפלמחים מיד לאחר ההמראה, וכן העברה מסודרת על ידם לתדר פלוטו.

 

לאחרונה התרחש מקרה בו טייס הגיע לנקודת תל יונה בגובה 1,200 רגל במהלך ימות השבוע, ויצר קשר ישירות עם פלוטו – ללא תיאום מוקדם עם פלמחים. מקרה זה נמצא כעת בבדיקה של רת״א.

 

להלן פירוט הנהלים ליציאה ממנחת ראשון במהלך ימות השבוע ובמהלך סופי השבוע:

 

ימות השבוע

 

1.      יציאה בגובה 1,200 רגל (CVFR):

•         תיאום טלפוני חובה עם פלמחים לפני ההמראה (כמפורט בפמ״ת סעיף 15.ה.7).

•         קריאה לפלמחים, בגובה 400 רגל מעל המנחת, לאחר המראה.

•         קבלת אישור מפלמחים לטיפוס לנקודת תל יונה 1,200 (בהתאם לתנועות באוויר).

•         מעבר לפלוטו  בהנחיית פלמחים, לאחר דיווח הגעה לתל יונה.

 

2.      יציאה בגובה 400 רגל (נתיב אז״מ):

•         תיאום טלפוני עם פלמחים – מומלץ, כדי שיתאפשר להם לתאם את היציאה מול פלוטו.

•         קריאה לפלמחים, בגובה 400 רגל מעל המנחת, לאחר המראה.

•         המשך טיסה לתל יונה בגובה 400 רגל, בהנחית פלמחים (בהתאם לתנועה)

•         מעבר לפלוטו  בהנחיית פלמחים, לאחר דיווח הגעה לתל יונה.

 

הקפת סרק מעל המנחת:

למקרה שפלמחים ינחו את הטייס להמתין מעל המנחת עד שיתאפשרו הטיפוס ו/או היציאה, יש לבחור אחת משתי החלופות (בהעדר אזור המתנה במנחת ראשון) : 

•         טיסה בנתיב מדויק של ההקפה (הקפת סרק), כאשר המעבר בין הפיינל לצלע צולבת יעשה מעל למסלול בגובה 400 רגל.

•         חזרה לנחיתה והמתנה על הקרקע באזור התיישרות להמראה.

למטוסים המצוידים ברדיו עם תדר כפול, מומלץ לחזור לתדר המנחת ולהישאר בהאזנה לפלמחים. חשוב לדווח בצלעות ההקפה, תוך ציון העבודה שמבצעים הקפת סרק.

למטוסים ללא תדר כפול, מומלץ לתאם עם פלמחים מועד לקריאה חוזרת ולחזור לתדר מנחת עד אז.

 

יציאה לתל יונה:

•         יש להקפיד לקחת כיוון לתל יונה רק מנקודת סופרלנד ולהימנע מחריגה לשטח מטווח 24.

•         בהמראה על מסלול 18 יש לטוס לאורך "עם הרוח" של 18 עד לנקודת סופרלנד ורק משם לבצע את הפנייה לכיוון תל יונה.

 

סופי שבוע

1.      יציאה בגובה 1,200 רגל (CVFR):

•         נוהל זהה לנוהל בימות השבוע.

•         עם זאת, פלמחים ופלוטו מעדיפים שבסופי שבוע היציאה צפונה תתבצע בנתיב אז״מ, לכן מומלץ לטוס תחילה בגובה 400 רגל, לעבור לפלוטו, ובהמשך לבקש מפלוטו לטפס לנתיב ה-CVFR.

•         במקרה של צורך מהותי ליציאה בגובה 1,200 רגל, יש לפעול לפי נוהל ימי חול (תיאום עם פלמחים לפני ההמראה ובהמשך קבלת אישור לטיפוס לתל יונה  1,200 רגל)

2.      יציאה בגובה 400 רגל (נתיב אז״מ):

•         אין צורך בתיאום טלפוני מראש או ביצירת קשר עם פלמחים.

•         בהגעה לתל יונה, דיווח “עוזב ערוץ לפלוטו” בתדר המנחת, ואז לקרוא לפלוטו (על תדר פלוטו)

•         פלוטו יזהה את המטוס וינחה את הטייס לחזור לתדר אז״מ/בועה (123.7) ולהמשיך לטוס צפונה.

•         הטייס נדרש לדווח על תדר בועה: “בועה שלום, HHH, תל יונה 400, צפונה לשפיים”.

•         במטוסים המצוידים ברדיו עם תדר כפול, מומלץ להישאר בהאזנה גם על פלוטו.

•         בהגעה לנקודת שפיים, יש לחזור לדווח לפלוטו ולעדכן גם בתדר בועה לגבי מיקום וכוונות:

"המשך טיסה בנתיב החוף" על תדר פלוטו.

או

"כניסה לבועה" – ואז חזרה לתדר בועה.

  

מנע את הסיכונים בשליטתך וטוס בביטחה



Comments


bottom of page