טיפ נדב"ר מספר 2: התרעות פקח/בקר על תנועות נגדיות
נושא: טיפ נדב"ר מספר 2: התרעות פקח/בקר על תנועות נגדיות
על פי נהלי הנדב"ר העדכניים, טיסת אז"מ מבוצעת בתנאי ראייה ולפיכך הפקח/בקר (ח"א) לא נדרש להתריע על תנועות נוספות באותו כיוון או בכיוון הנגדי, ובוודאי לא להביא ליצירת קשר עין או הפרדה.
במקרים רבים, כאשר הפקח/בקר מתריע על "תנועות נגדיות" הטייסים מעמיסים את הקשר בניסיון איתור התנועות הנ"ל על מנת להביא ליצירת קשר עין.
מודגש, שבקבלת התראת תנועה נגדית מהפקח/בקר, אין לבצע בירורים של מיקומה/גובהה של התנועה. יש לאשר לפקח/בקר את ההודעה ואם רוצים לדקדק ניתן להוסיף "שומר דרומית/צפונית לכביש". על מנת לסמן גם הפרדת רוחב.
פורמט
מטוס: HMW בבית עובד, גובה 400, בדרך לירושלים
פקח: HMW לפי גבהי הנתיב, קרא לי בנשרים 800, הלחץ 1013, שתי תנועות נגדיות
מטוס: לפי גבהי הנתיב, אקרא נשרים 800, לפי 1013, שתי תנועות נגדיות, HMW
להלן דוגמא עם הוספה (אופציונלית) של הפרדת רוחב
פורמט
מטוס: HMW בבית עובד, גובה 400, בדרך לירושלים
פקח: HMW לפי גבהי הנתיב, קרא לי בנשרים 800, הלחץ 1013, שתי תנועות נגדיות
מטוס: לפי גבהי הנתיב, אקרא נשרים 800, לפי 1013, שתי תנועות נגדיות, אשמור דרומית לכביש, HMW
כמו כן, קרו מספר מקרים שמטוסים היוצאים מתל יונה צפונה על תדר הבועה (נוהל סופ"ש), קוראים בקשר ושואלים איזה מטוסים יש בין תל יונה לשפיים. מודגש שהנ"ל גם מעמיס את הקשר ויש להימנע מכך.
ניסיון תקשורת עם התנועה הנגדית ואיתורה דרך הקשר, מעמיס את התקשורת ויכול ליצור בעיית תקשורת עם מטוסים אחרים.
אנא המנעו.
מנע את הסיכונים בשליטתך וטוס בבטחה
Comments