top of page

טיפ בטיחות 29/25 - מנחת קריית שמונה (LLKS)

  • aguda5
  • 20 בספט׳
  • זמן קריאה 2 דקות

עודכן: 21 בספט׳


עם פתיחתו של מנחת קריית שמונה לטיסות, ראינו לנכון לכתוב טיפ בנושא.


מנחת קריית שמונה ממוקם כ- 2 ק״מ ממרכז קריית שמונה, בגובה 376 רגל QNH.

תדר המנחת: MHz 126.9, אות קריאה ״קריית שמונה״.


נדרש לתאם הגעה מראש עם מפעיל המנחת, יהושע אוחנה (053-3584999).

בשלב זה, אין לאיגוד הסדר עם המנחת. נדרש לשלם דמי נחיתה (בתיאום עם המפעיל). 


דגשים נוספים לתקופה הנוכחית (ספטמבר 2025, ועד להודעה חדשה):

  • הגעה למנחת מותרת אך ורק בכללי CVFR ולטייסים המורשים ל CVFR

  • נדרש לתאם טלפונית עם פלוטו לפני המראה לכיוון קריית שמונה לוודא שאין מניעה. 

  • נדרש לתאם טלפונית עם פלוטו לפני המראה מקריית שמונה ולקבל מרשה המראה.

  • נדרש לתאם לפני המראה לכיוון קריית שונה ולפני המראה מקריית שמונה, עם חמ״ל אוגדה 91 ולוודא שאין מניעה (חמ״ל עין זיתים בטלפון 04-6513627)

  • נחיתה רק על 03 והמראה על 21.

  • חשוב להכיר שייתכנו עיכובים בהמראות. עלולים להיות עיכובים של בין חצי שעה לעד שלוש-ארבע שעות .

  • בימי חמישי ושישי, נחיתות במנחת קריית שמונה משעה 9:00 בבוקר. בשבת המנחת סגור.

ree

מסלול ונהלי המראה ונחיתה:

  • מסלול יחיד: 03/21, אורך 1348 מ׳, אספלט.

  • גובה ההקפה 1,200 רגל QNH.

  • המראה: מותרת רק דרומה, על מסלול 21. אחרי המראה, טיפוס ישר לפנים. בגובה 400 רגל, פניה שמאלה (כיוון 135), טיפוס לגובה 3000 והצטרפות לנתיב.

  • נחיתה: מותרת רק צפונה, למסלול 03.

  • הליכה סביב (בנחיתה על 03):  טיפוס ישר על ציר מסלול, ובגובה 400 רגל, פניה ימינה לצלע צולבת ולעם הרוח.

  • אסורה המראה על 03 ונחיתה על 21.


הצטרפות

  • המעבר בתוך ה CTR של ראש פינה מבוצע על תדר שדה התעופה, ומחייב דיוק בנתיב מעל השדה (גובה 2,500 QNH). בנקודת חולתה, עוברים קשר חזרה לפלוטו מזרח.

  • יש להדגיש כי לא ניתן לטוס במבנה מעל CTR ראש פינה, ונדרשת הפרדה של לפחות שתי דקות בין מטוסים הנכנסים ל CTR.

  • באישור פלוטו, תורשה הנמכה מ״חולתה״ לגובה 2,500 בלהבות הבשן, ומשם לגובה 1,200 רגל ומעבר קשר לקריית שמונה.

  • חשוב להקפיד על שמירת הנתיב (CVFR) בסמוך לכביש חולתה-גונן-להבות הבשן ולשמור משמורת החולה.

מגבלות טיסה

  • אין להיכנס לאזור המנחת ללא קבלת אישור ממפעיל המנחת ואישור מפלוטו מזרח באוויר.

  • אסורה המראה על 03 ונחיתה על 21.

  • לאור הקרבה לגבול, חשוב להקפיד על נהלי המראה, נחיתה והליכה סביב מדויקים.

לסיכום: פתיחת מנחת קריית שמונה מאד משמחת. אנחנו מקווים שבקרוב ניתן יהיה להגיע לשם גם בנתיבי אז״מ.  לפני טיסה לקריית שמונה יש לוודא קבלת שלושת האישור המקדימים (מפעיל, פלוטו, אוגדה) לנחיתה במנחת. חשוב להכיר היטב את נתיב המעבר מעל ראש פינה, את מגבלות הטיסה באזור (שמירה משמורת החולה) ובמנחת (כיווני המראה ונחיתה). וכן את תרשימי ההקפה והדפית בפמ”ת.



מנע את הסיכונים בשליטתך וטוס בביטחה



תגובות


bottom of page