

טיפ בטיחות 38/25 - תפעול טייס אוטומטי בחירום – פונקציית LVL (טיפ אוטומציה מס׳ 2)
כפתור LVL בטייס אוטומטי של Garmin (נפוץ ב-GFC 500/600 ובמערכות משולבות כמו G3X), הוא כפתור “Level” – כפתור הצלה שמייצב מיד את המטוס במצב טיסה ישרה ואופקית. יכולת דומה קיימת גם במערכות אחרות וברובן עובדת בצורה דומה. למשל ב Dynon, ניתן להגדיר כפתור חיצוני לאותה פונקציה ובחלק מהמערכות הכפתור מובנה גם במסך הראשי מה כפתור ה LVL עושה? בלחיצה אחת על LVL : הטייס האוטומטי נכנס מיידית למצב שמטרתו להחזיר את המטוס למצב טיסה ישרה ואופקית המערכת מיישרת את המטוס גם בגלגול (Roll)


טיפ בטיחות 37/25 - נחיתת "קנגורו"
נחיתת קפיצה (bounced landing) מתרחשת כאשר המטוס נוגע בקרקע בעודף אנרגיה עקב מהירות גבוהה, קצב שקיעה (sink rate) גבוה או הצפה לא נכונה וכתוצאה מכך ״קופץ" חזרה לאוויר. מצב זה עלול להתדרדר לנחיתת ״קנגורו״ (porpoise landing) שבה המטוס מבצע סדרת קפיצות רצופות על המסלול, לעיתים כאשר גלגל האף נוגע ראשון. חשוב להבחין בין bounced landing -חזרה של המטוס לאוויר לאחר הנגיעה הנגרמת מעודף אנרגיה לבין קנגורו שנוצר כמעט תמיד מדחיפת האף מטה. במצב של bounced landing ניתן לעיתים להמשיך לנחיתה


טיפ בטיחות 36/25 - בועות שדרות צפון, שדרות דרום, ניצנים ונתיב שורק – צומת אשדוד
בהמשך לפתיחה של הנתיב שורק-צומת אשדוד-נמל אשדוד-ניצן והבועות הדרומיות למנחת ראשון (שדרות צפון, שדרות דרום, ניצנים), ראינו לנכון לכלול כמה דגשים לגבי הנתיבים והבועות הללו, אשר לא יכולנו לטוס בהם יותר משנתיים. נדגיש, שחשוב מאד להקפיד על מקצוענות, להכיר את התשתיות היטב לפני הטיסה, ולטוס בהתאם לנהלים ולמדיניות חיל האוויר. נתיב שורק - צומת אשדוד הנתיב בין שורק לצומת אשדוד הוא נתיב בגובה 400 רגל, משני צידי כביש 4. הנתיב פעיל בסופי שבוע בלבד. הטיסה לאורך הנתיב היא על תדר מנחת ראשו
.png)

